O mnie

sobota, 4 kwietnia 2015

Wielkanocna girlanda


Girlandy z króliczków są czarujące, to fantastyczna dekoracja domu, czy pracowni na świąteczny okres. W sieci jest cała masa zdjęć z tego typu dekoracjami.  Ja poszłam krok dalej, chciałam wykonać ją z moimi ulubionymi motywami. Tak więc nie było na co czekać - zabrałam się do pracy.

KROK 1 - SZABLON

Szablon królika można wykonać samemu lecz prościej poszukać go w sieci. Chwilę mi zajęło zanim odnalazłam tego właściwego, choć troszkę go zmodyfikowałam i oczywiście ozdobiłam ulubionymi kropeczkami, krateczką i pepitką... 
Przygotowałam dla Was gotowy szablon - do pobrania tutaj (plik PDF)



Dla miłośników mięty, różu i szarości - do pobrania 



KROK 2 - WYCINANIE

Wydruk najlepiej wykonać na papierze o gramaturze ok. 220-250. W  tym przypadku użyty był papier 350, ale ciężko się wycinało i łamał się przy wycinaniu elementów odstających. 



KROK 3 - DZIURKOWANIE

Najlepiej wykonać je tradycyjnym dziurkaczem, ale jeśli chcemy powiesić je np. na sznurku proponuję wykonać otwór szpikulcem. Jeśli chodzi o umiejscowienie otworków dobrym miejscem są uszy. Choć przyznam, że chodził mi po głowie pomysł, aby zrobić otwory w miejscu oczu - wówczas uszka ładnie wystawałby poza tasiemkę (może następnym razem?). Ostatecznie zdecydowałam się na mocowanie w uszach. Można również zamocować je do wstążki za pomocą taśmy klejącej, jednak ta metoda ma to swoje ograniczenia, których chciałam uniknąć przy rozwieszaniu girlandy.


KROK 4 - MOCOWANIE OGONKA

Ogonki z włóczki wykonała metodą filcowania córeczka przyjaciółki - ślicznie dziękuję Maksa :-) Zamocowane zostały za pomocą taśmy dwustronnej, jednak pomponiki były zbyt ciężkie i odklejały się. Wystarczyło przeciąć je  na pół - wówczas problem się rozwiązał. Warto również przemyśleć kolory ogonków, które będą pasowały np. do wnętrza.

KROK 5 - PRZEWLEKANIE TASIEMKI i gotowe!




Nie mogłam też zapomnieć o pisankach w podobnej stylistyce




Cieszę się, że odwiedziłaś mojego bloga, zapraszam częściej 


3 komentarze:

  1. WSPANIAŁE! Jestem zachwycona! Szkoda, że dopiero teraz ten post zobaczyłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, właśnie wycinam króliczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale fajne szukalismy czegos łatwego do zrobienia na technike ��

    OdpowiedzUsuń