O mnie

niedziela, 25 października 2015

Jak wykonać dekoracje na Halloween - girlanda z nietoperzy i pająków


Każdy, kto troszkę już mnie zna wie, że dekoracje imprez bez girland u mnie nie istnieją.  
Tym razem chciałam Wam pokazać jak w prosty sposób wykonać dekorację na Halloween
która fantastycznie zdobi wnętrza, a wszystko potrwa zaledwie kilka minut.

girlanda

Girlanda, którą widzicie powyżej wykonałam w zeszłym roku, pająki pojedynczo zostały zawieszone w wielu miejscach w mieszkaniu i tak spodobały się dzieciakom, że nie przetrwały. Gdzie i jak je  wykorzystały zobaczycie jeszcze w tym poście. Tak więc w tym roku musiałam wykonać je na nowo, choć w lekko odmienionym kształcie.


Do wykonania girlandy i pająków będziemy potrzebowali:

  • wydruk wzoru - pliki do  pobrania poniżej
  • papier czarny (najlepiej sztywny, gramatura od 220 g/m2)
  • ruchome oczka lub cyrkonie, brokat itp.
  • włóczka lub tasiemka, sznurek
  • nożyczki, skalpel, biała kredka/marker, klej typu "magic"


PLIKI DO POBRANIA 


NIETOPERZE - SZABLONY TUTAJ
plik w formacie A4 (PDF) 




PAJĄKI  - SZABLON TUTAJ


plik w formacie A4 (PDF) 

Macie już wszystko, tak więc zabieramy się do pracy. 

Wydrukuj wzór, następnie wytnij go i odrysuj na czarnym kartonie 
(chyba że masz możliwość wykonania wydruku już na grubym papierze, 
wówczas ten krok pomiń). Zostaje tylko wyciąć nietoperza 
(przydają się nożyczki do precyzyjnego cięcia). 

girlanda hallween

Następnie za pomocą skalpela natnij otwór na "ogonku", czyli miejsce, w którym przewleczemy włóczkę lub tasiemkę (na niej zwiśnie girlanda).  Można naciąć jedną poziomą kreskę lub dwie pionowe, w drugim przypadku nietoperze będą wisiały bardziej stabilnie. 

Ostatni krok to przyklejenie oczu, jeśli jednak ich nie posiadamy, wystarczy namalować je białą kredką lub wykonać za pomocą brokatu (co macie pod ręką) i gotowe. Warto pomyśleć, gdzie docelowo zawiśnie girlanda, bo jeśli będzie widoczna z obu stron, warto oczy wykonać po każdej stronie. 

dekoracje helloween girlanda


Genialna dekoracja z moimi pajączkami w roli głównej. 
Przepis: włóczka, 10 minut nieuwagi dorosłych, piątka kreatywnych dzieciaków :-)

dekoracje helloween girlanda

P A J Ą K I
Teraz kolej na pajączki są minimalnie bardziej pracochłonne, oczywiście myślę tu o wycinaniu, ale można to sobie ułatwić składając papier przed wycięciem na pół (pion, jak na zdjęciu), wówczas obie stron będą identyczne. 

Kolejnym etapem będzie przyklejenie oczek, ja użyłam kryształków (zestaw jak na zdjęciu kupiłam za 11 zł, służy mi już kilka lat). Otwór do powieszenia wykonałam zwykłym dziurkaczem. Pająki zawisły nie tylko 
na końcu girlandy, ale także na lampach w rogach ścian.




Dziękuję, że odwiedziliście mojego BLOGA 
i poświęciliście minutkę swojego czasu, aby przeczytać 
i zobaczyć czym zajmuję się nocami, gdy moje tytułowe 
dwa ptaszki smacznie już śpią.


7 komentarzy:

  1. Nietoperze są boskie! Kocham też ten blog na Halloween: http://pogodnyczas.blogspot.com/2015/10/minionek-z-dyni-lampion-na-halloween.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe pomysły, dzięki za szablony. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Super pomysł, dzięki za szablony

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny patent na tanią i efektowną dekoracje :) Nietoperz obłędny!

    OdpowiedzUsuń