O mnie

środa, 4 lutego 2015

Książka bez tekstu - czyli jak pobudzić wyobraźnię dziecka

Pod koniec zeszłego roku buszując na Wrocławskich Targach Książki odkryłam fantastyczne publikacje dla moich dzieci, które urzekły mnie swoją genialną w prostocie formułą, a co najważniejsze zauroczyły dzieciaki. 




Pierwszą z nich odnalazłam na stoisku Wydawnictwa Dwie Siostry, była to książka 
pt. "Zima na ulicy Czereśniowej" z tej serii ukazały się także inne pory roku. 
Autorką ilustracji jest Rotraut Susanne Berner  Więcej o książce





Książki, które tak mnie zauroczyły, są pozbawione tekstu, przecudownie ilustrowane, pełne niezliczonych szczegółów, która najczęściej widzą tylko dzieci. Pobudza wyobraźnie i daje niezliczone możliwości w tworzeniu własnych, przezabawnych historyjek. 

***

Drugą była  książka pt."Co robią auta", odnalazłam ją na stoisku Wydawnictwa "Nasza Księgarnia", pięknie wydana z fantastycznymi ilustracjami Artura Nowickiego.



Książki zakupiłam z myślą o młodszym synku, choć bardzo zainteresowały moją 4,5-letnią córeczkę. Często zdarza nam się leżeć w trójkę i snuć niewyobrażalne historie. Szukamy wciąż w zakamarkach stron, co nóż to nowe elementy, które ubarwiają naszej opowieści.



Taka książka może stać się sensacyjną  lub romantyczną opowieścią. Co ważne, narratorami mogą tu być zarówno rodzicie, jak i dzieci. Fantastyczna zabawa - polecam gorąco.

Dzięki, że odwiedziłaś mojego BLOGA
Pozdrawiam
Ania 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz